Jak zmienić numer telefonu w Profilu Zaufanym?
Samodzielna zmiana numeru telefonu w Profilu Zaufanym (eGO) jest możliwa tylko w wtedy kiedy mamy dostęp do naszego numeru telefonu, który jest podany w Profilu. Wynika to z faktu, iż na podanym numer przychodzi SMS kod i jest on niezbędny do samodzielnego zatwierdzenia zmian w Profilu. W sytuacji kiedy nie mamy dostępu do numeru telefonu, pozostaje nam tylko osobiste stawienie się w Punkcie Potwierdzającym w celu aktualizacji danych.
W profilu zaufanym może być podany numer telefonu od zagranicznego operatora.
Informacja jest szczególnie istotna dla Polaków mieszkających zagranicą. Posiadanie Profilu Zaufanego pozwoli im szybko i internetowo załatwić sprawy urzędowe, uzyskać (potwierdzić) Profil mogą w polskiej Ambasadzie. Zapraszam do artykułu: Prawidłowa rejestracja Profilu Zaufanego, znajdują się istotne wskazówki jak prawidłowo wypełnić wniosek, jeśli nazwisko lub imię zawiera obcojęzyczne znaki dialektyczne tj á, ë, Ď, O, u, ű
Instrukcja jak zmienić numer telefonu:
Logujemy się do Profilu Zaufanego → pz.gov.pl
Wchodzimy w zakładkę Mój profil zaufany
Pojawiły nam się szczegóły naszego profilu, są tutaj nasze dane osobowe, informacje od kiedy mamy utworzony profil i do kiedy jest ważny oraz numer telefonu, na który przychodzą SMS kody do autoryzacji.
Wybieramy zakładkę: Przedłuż ważność.
Pojawia nam się okienko, gdzie podajemy nowy numer telefonu – zawsze należy podać numer kierunkowy np. +48 dla telefonów z Polski.
Na podany numer telefonu przychodzi SMS kod w celu weryfikacji.
Ostatnim krokiem do zmiany numery telefonu, jest podanie SMS kodu, jaki otrzymaliśmy na podany wcześniej numer w Profilu Zaufanym. Brak poprawnego kodu uniemożliwi zmianę numeru telefonu.
Po podaniu poprawnego SMS kodu, pojawia się komunikat: Pomyślnie przedłużono ważność profilu zaufanego. Oznacza to, że nasz nowy numer telefonu został zmieniony, automatycznie również mamy przedłużoną ważność profilu zaufanego. W szczegółach profilu jest widoczny nowy numer telefonu.
39 komentarzy do „Zmiana numeru telefonu w Profilu Zaufanym”
Ten system jest tak głupi że to bajka… już mam dość. Można mieć tylko polski numer jako numer do weryfikacji.. co za głupota!!!
Czy może Pan rozwinąć wątek dot weryfikacji? Ostatnio kontaktował się z nami Pani Ania z USA i udało jej się zmienić numer telefonu na swój amerykański 🙂
ja także chcialabym zmienic na amerykanski numer, jednak jest to niemozliwe jesli nie posiadam swojego starego polskiego numeru :/
Czy może Pan rozwinąć wątek dot weryfikacji? Ostatnio kontaktował się z nami Pani Ania z USA i udało jej się zmienić numer telefonu na swój amerykański 🙂
Oczywiście.
Będąc w Polsce kupiłem podpis elektroniczny z nadzieją że uda mi się założyć profil zaufany i kożystać ze wszystkich serwisów na *.gov.pl. Udało mi się założyć profil zaufany z moim brytyjskim numerem ale przy rejestracji do ePUAP nie mogłem go użyć. SMS nie dochodził mimo notyfikacji że został wysłany… postanowił spróbowac jednorazowego numeru z internetu i to zadziałało… miałem nadzieje że po rejestracji będe mógł zmienić numer i wszystko będzie działa tak jak powinno. Niestety mimo zmiany numeru w profilu zaufanym i ePUAP serwis ePUAP dalej wysyła sms weryfikacyjne do jednorazowego numeru więc nie mam jak korzystać z rzadnych usług tego portalu. Nie otrzymałem też odpowiedzi na żaden z moich maili do PZ… Wydałem prawie 1000 zł na podpis co miało mi zapewnić dostęp do serwisu ale okazuje się że tak naprawde ważniejszy jest numer telefonu…
Proszę o kontakt mailowy: anna.midura@tangent.pl
Jest najwazniejszy nr telefonu bo to jest tak naprawde jedyne potwierdzenie twojej tożsamości, Wyobraz sobie co sie stanie jak ktos niepowolany uzyska dostep do twoich danych…. Dlatego w przypadku osob z zagranicy takie operacje sa zabezpieczane bardzo rygorystycznie.
Ja mieszkam w Stanach i werifikacja na tel. z USA nie przyszla w ogole. Ja i moja zona musielismy zmienic na numer komurkowy z PL aby mozna bylo potwierdzic PZ w Konsulacie RP.
Proces zmiany numery jest BEZ SENSU. Po pierwsze, jesli moj stary numer telefonu jest juz nieaktywny, oczywiscie nie otrzymam zadnego SMS-a weryfikujacego nowy numer. To bledne kolo. Po drugie, jak zalozylem Profil Zaufany 3 lata temu na moj numer hiszpanski (mieszkam w Hiszpanii) to z jakiegos powodu zarejestrowano go w PZ z polskim (!!!) prefiksem! To jakis nonsens, bo jak niby mam otrzymac SMS jesli numer jest pokrecony (polski prefiks + hiszpanski numer!). Dzwonilem do biura obslugi klienta PZ i poinformowano mnie, ze albo musze z powrotem udac sie do konsulatu, albo jakos to niby moge zmienic przez moj bank? Probowalem przez bank (mam jeszcze aktywne konto w Polsce), ale tam nie ma zadnej opcji w PZ, aby zmienic numer. Chyba nie pozostaje mi nic innego niz isc do konsulatu. Strata czasu i to tylko dlatego, ze ktos opracowal system autoryzacji PZ bez pojecia.
Nie moze tak byc ze przez internet zmienia sie podstawowe dane swojego profilu. Takie rzeczy robi sie osobiscie i potwierdza. .. Ktos ci zmieni numer, wyobraz sobie, na jego nr telefonu beda przychodzic sms-y potwierdzajace wydatki z twojego konta i konto bedziesz mial wyczyszczone i nawet o tym nie bedziesz wiedzial… O to ci chodzi ?? Masz pretensje o to ze bank dba o twoje bezpieczenstwo ??
Generalnie sie z Toba zgadzam w kwesti bezpieczenstwa i potwierdzania tozsamosci w internecie. Z drugiej strony, technologia na dzien dzisiejszy jest juz tak zaawansowana, ze sa narzedzia do elektronicznej weryfikacji tozsamosci uzytkownika, albo chociazby przez centrum telefoniczne. Nie zrozumiales, albo nieuwaznie przeczytales moj komentarz, bo opisalem dokladnie na czym polega moj problem.
To, ze ktos bez pojecia (albo amator chyba) ustawil system danych w PZ, zeby numerom zagranicznym dodawac POLSKI prefiks to jest absurd i bynajmniej nie moja wina. Jak w takim razie ma dzialac uwierzytelnienie tozsamosci uzytkownika przez SMS, ktory NIGDY nie dojdzie? Mozesz mi to wytlumaczyc? Ktos kto popelnil blad, bez wzgledu na to, czy to ze wzgledow technicznych, czy po prostu ktos sie pomylil wklepal mi polski prefiks do zagranicznego numeru, powinien zapewnic mozliwosc poprawy takiego bledu, a nie zebym JA sie musial z tym bujac, a na koniec mi mowia, ze to W OGOLE nie jest mozliwe. Nie wiem czy sie smac, czy plakac.
Spedzilem godzine w konsulacie, aby mi zalozyli PZ, bo to nie jest taka prosta sprawa jak sie wydaje, a przynajniej nie bylo jak zakladalem profil. System nie dzialal, musieli probowac kilka razy, aby mi to wszystko aktywowac i autoryzowac i teraz jeszcze okazuje sie, ze zrobili blad, a ja sie musze z tym bujac. Totalna amatorszczyzna!
Teraz kaza mi nowy PZ zakladac i zaczynac wszystko od poczatku, bo glupiego numeru telefonu nie mozna zmienic w systemie. ABSURD i bulls**t! Jest wiele innych sposobow, aby zweryfikowac tozsamosc osoby i nie bede ich tu wyliczal, bo przez lata nie bylo problemow, a teraz nic nie moge zrobic, bo mi glupi SMS nie dochodzi, a numeru telefonu nie moge zmienic, jak gdyby to byla moja data urodzenia albo PESEL. Smiechu warte.
a haker tylko czeka na to zeby klient sobie wszystko podawal przez internet…. ))) załosny jestes czlowieku
Szkoda mi tylko mojego czasu na odpowiadanie na twoje komentarze bo tak jak nic nie kumałeś na początku, tak dalej nic nie kumasz. Ale to chyba kwestia inteligencji, albo nie nauczyli cię czytać ze zrozumieniem. Nic na to nie poradzę, i żałosny to sam jesteś :))
Można zrobić tak jak to jest n.p w banku santander by zmienić numer do sms kodu wystarczy wideo czat z konsultantem i pokazanie siebie z dowodem tak by było widać dowód i twarz
W UK wszystko to robi się online, urzędników nigdy nie widzisz na oczy i jakoś dają radę
Co mam zrobić jeśli mój stary numer nie jest już aktualny??
W sytuacji kiedy stary numer jest nieaktualny, to trzeba będzie podejść do najbliższego Punktu Potwierdzającego Tożsamość. Trzeba będzie unieważnić obecny Profil Zaufany – obecnie nie ma możliwości aktualizacji danych i złożyć wniosek o nowy Profil.
Nie otrzymuje kodu na nr komórkowy z UK. W tym momencie otrzymałem kod weryfikujący SMSem z banku PKO oraz z UK (TSB) oraz sprawdziłem czy jest poprawny w profilu zaufanym, więc to nie jest błąd po mojej stronie. Jak zwykle, to co opłacone z kieszeni podatnika wywraca się na podstawowych funkcjach… wstyd.
Witam, chciałabym zmienić mój numer telefonu w Profilu Zaufanym. Czy Punkty Potwierdzające Tożsamość znajdują się również poza terenem Polski. Ja mieszkam w Holandii i obecnie nie mogę przyjechać do Polski.
Punkty potwierdzające za granicą to ambasady. W ambasadzie można potwierdzić jak i zmienić dane w profilu. Obecnej sytuacji COVID możliwa jest zmiana numeru poprzez kontakt z Help desk profilu zaufanego: tel. 42 253 54 50, e-mail: pz‑pomoc@coi.gov.pl. poniedziałek – piątek w godzinach 7.00-18.00.
Ostatnio telefonicznie udało się zmienić 🙂
ten Help desk to wielki absurd !!!!
e-mail: po zgłoszeniu od 5 dni nikt nie odpisuje. nawet automatu nastawionego nie maja ze zgłoszenie dotarło dostało jakiś nr. Nic kompletnie
nr telefonu „infolinii” jest czynna tylko w dni pon-pt w godzinach 7-18. gdzie i tak nikogo poza automatyczną sekretarka i czekania po 2 godziny na linii – nikogo się nie usłyszy. (na początku jest komunikat ze czas oczekiwania to powyżej 15 min)
Infolinia powinna być 24/7 i ktoś tam powinien pracować !!!!
Cyfryzacja w naszym kraju ??? przysłowiowe „100 lat za murzynami” nikogo nie obrażając.
mam taki sam problem , service desk nic noe rozwiazuje
Brak kodu na UK numer , emaile z pomoc epuap , emaile wysylane , odpowiedz taka sama , a sms dalej nie dochodza… zrezygnowalam juz bo szkoda czsu marnowac, service desk nic nie pomaga
Prosimy usunąć historię przeglądanych stron internetowych, pliki cookies (ciasteczka) za pomocą skrótu CTRL + SHIFT + DELETE (proszę zaznaczyć wszystkie opcje). Następnie proszę zamknąć przeglądarkę internetową i ponownie ją uruchomić.
Po wykonaniu powyższych czynności prosimy o dokonanie weryfikacji czy zgłaszany problem ustąpił.
W przypadku dalszych problemów proszę spróbować wykonać czynności na innej przeglądarce.
Jeżeli powyższe rozwiązanie nie przyniesie oczekiwanego rezultatu prosimy o przesłanie nowego zgłoszenia zawierającego informacje niezbędne do wykonania analizy problemu:
• Login/Identyfikator Użytkownika.
• Kolejno wykonywane kroki do momentu pojawienia się komunikatu błędu.
• Zrzut ekranu z widocznym komunikatem błędu.
• Nazwę oraz wersję przeglądarki internetowej.
• Datę i godzinę pojawienia się błędu.
Z wyrazami szacunku
Zespół Service Desk
Zmieniłam numer telefonu w profilu zaufanym więc dlaczego kod autorryzacyjny przychodzi mimo wszystko na stary numer ?
Ponieważ w bazie danych podpiętej do brami SMS został Pana stary numer. Natomiast strona profilu użytkownika gdzie wpisał Pan nowy numer ma swoją osobną bazę. Mam nadzieję że pomogłem.
Nie mogę zmienić numeru telefonu bo straciłem do niego dostęp, nie mogę zmienić na aktualny bez wizyty w placówce ? Mam lecieć z Tajlandii aby to uczynić ? Nie mogę załatwić bardzo ważnej dla mnie sprawy. System jest dziurawy, ale o ukraińskiej wersji pamiętali, czy mam teraz dyskryminacje Polaków na rzecz obywateli z kraju bandery ?
Będąc poza granicami Polski, pozostaje zawsze kontakt z ambasadą. Proszę się z nią kontaktować. W przypadku zmiany numeru telefonu, należy unieważnić profil i założyć nowy z prawidłowym numerem telefonu.
Ok, tylko jakie mamy gwarancje ze system uzna numer jako prawidlowy? U mnie ciekawy przypadek – moglem zmienic zapomniane haslo bo SMS przyszedl. Haslo zmienione (potwierdzone emailem). Po chwili proba logowania: „podaj kod nr 2 z dnia …” i ten SMS juz nie przyszedl (3, 4 i dalej juz nie). Moge sie zalogowac do Profilu uzywajac autoryzacji poprzez bank (bankowe SMSy przychodza bez problemu). Tylko co z tego jesli jakikolwiek wniosek wymaga potwierdzenia kodem z SMS ktory nie przychodzi?
Mozna zmienic sposob autoryzacji z SMS na aplikacje mObywatel – tylko ze Obywatel nie dziala na Androidzie 13 i iPhonie.
Pewnie ze moge podjechac 600km do konsulatu, tylko w czym oni mi pomoga? Ustawia nowy numer telefonu na ktory tez nie beda przychodzic SMSy. Jedyna nadzieja to zmiana na numer Polski (pomoc od kogos z rodziny).
Tego nikt nie wie. Często spotykałam się, że np. w USA do kogoś SMS’y przychodzą, do innej osoby już nie. Takie kwestie trzeba by wyjaśnić z help desk z profilu zaufanego.
Mam pytanie czy w banku i na profilu jest ten sam numer telefonu?
Czy wyjazd do Konsulatu pomoże, tego nie wiem. Można spróbować zrobić tak: usunięcie starego profilu (można mieć tylko 1 profil zaufany), założenie nowego i potwierdzenie nowego w konsulacie – tylko czy warto jechać 600 km? Może faktycznie opcja skorzystania z SMS od kogoś z rodziny w Polsce to najlepsza opcja.
Zmieniłam numer na ukraiński, a kod nadal wracają do poprzedniego numeru. Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu
A co zrobić jak już ktoś nie ma tego numeru telefonu który podawał do profila a chce zmienić na nowy
Chciałem zmienić numer z polskiego na niemiecki to przyszedł tylko kod na polski numer a na niemiecki nie.
Chcialem zmienic numer telefony z PL na USA i kod na nowy telefon w sieci At&AT nigdy nie dotarl.
nie mam dostepu do starego numeru telefonu haslo zapomnialem, chce odzyskac haslo i przychodzi kod weryfikacyjny na stary numer, którego nie mam. No debil to projektował.
Jeśli mieszkasz w Polsce to proponuję uda się do Punktu Potwierdzającego i unieważnić stary profil, a następnie założyć nowy. Jeśli mieszkasz poza granicami Polski, najlepiej będzie jak tutaj się zgłosisz -> https://pz.gov.pl/pz/contact
Я можу змінити номер телефону на український?
Tak, można
Потрібно змінити номер телефону з польського на український в довіреному профелю
ten cały profil to jakaś porażka. Porady niejasne, kroki opisane do wersji sprzed niewiadomokiedy, nr telefonu powinien się zaimportować samodzielnie z danych z banku, żeby nie było problemu. na IKP mam aktualne dane, a tu stoi w miejscu, dostępu do starego nr telefonu nie mam od ponad roku i nie mogę nic z tym zrobić. Jeśli rządowy system działa tak wadliwie to strach mu ufać. I jeszcze musze się udać kilkadziesiąt kilometrów do punktu potwierdzającego żeby dokonać zmiany. Absurd jakiś.
Możliwość komentowania została wyłączona.