W dniu 7 października 2016 r. weszło w życie Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji w sprawie profilu zaufanego elektronicznej platformy usług administracji publicznej. Rozporządzenie to narzuca na użytkowników profilu zaufanego, którzy nie podali numeru telefonu komórkowego i korzystają z metody autoryzacji poprzez jednorazowy kod wysyłany na adres e-mail, o uzupełnienie danych dot. numeru telefonu i zmianę sposobu autoryzacji na jednorazowy SMS kod.
Jak dokonać zmiany?
- zalogowanie się na www.pz.gov.pl,
- wybrać mój profil zaufany,
- następnie wybrać przedłuż ważność,
- uzupełniamy numer telefonu komórkowego i postępujemy zgodnie z wytycznymi.
Po zakończeniu przedłużeniu ważności Profilu Zaufanego zostanie zmieniony sposób autoryzacji oraz automatycznie przedłuży nam się ważność Profilu Zaufanego.
Na dokonanie zmian mamy 6 miesięcy od daty wejścia w życie ww. rozporządzenia tj. do dnia 7 kwietnia 2017 r. Po tym terminie, uzupełnienie Profilu Zaufanego o numer telefonu komórkowego, możliwe będzie wyłącznie osobiście w wybranym Punkcie Potwierdzającym Profil Zaufany.