Ten artykuł napisany jest zmyślą o osobach, które mają Profil Zaufany, jednak dawno z niego nie korzystały i podczas podpisywania dokumentów pojawia się komunikat:
Błąd podczas generowania kodu autoryzacyjnego.
Szczegółowo komunikat wygląda następująco:
Sytuacja wynika z faktu, że użytkownicy Profilu Zaufanego, którzy korzystali z metody autoryzacji poprzez jednorazowy kod wysyłany na adres e-mail, muszą dokonać zmian na metodę autoryzacji za pomocą SMS kodu otrzymywany na telefon komórkowy. Do 7 kwietnia 2017 roku można było samodzielnie dokonać zmiany metody autoryzacji. Obecnie jednak taką zmianę można zrobić tylko i wyłącznie osobiście w wybranym Punkcie Potwierdzającym Profil Zaufany.
Zespół Utrzymania ePUAP wysyłał na naszą skrzynkę ePUAP korespondencję informującą o zmianie sposobu autoryzacji. Poniżej przykład korespondencji jaką otrzymałam: