Uwaga: aktualne informacje dotyczące UPP, UPO jak i UPD można znaleźć tutaj: Co oznacza UPO, UPP i UPD
Otrzymałaś elektroniczną korespondencję z urzędu. Nie wiesz co oznacza i czym się różni Urzędowe Poświadczenie Odbioru (UPO) od Urzędowego Poświadczenia Przedłożenia (UPP) i Urzędowego Poświadczenia Dostarczenia (UPD)
UPO – czyli Urzędowe Poświadczenie Odbioru
Dokument potwierdzający o poprawnej weryfikacji i odbiorze wysłanego przez nas dokumentu. UPO jest także dowodem na rozpoczęcie procedowania sprawy użytkownika.
Ciekawostką jest to, że w słowniku ePUAP podana jest informacja podsumowującą UPO. „UPO jest wspólnym określeniem dla Urzędowego Poświadczenia Przedłożenia (UPP) i Urzędowego Poświadczenia Doręczenia (UPD).”
UPP – czyli Urzędowe Poświadczenie Przedłożenia
wystawiane jest automatycznie w momencie wpłynięcia dokumentu w postaci elektronicznej do elektronicznej skrzynki podawczej. Potwierdza jedynie poprawną formę wysłania dokumentu. UPP nie daję nam żadnego potwierdzenia, że dokument który wysłaliśmy został odebrany, nie wymaga jakiegokolwiek działania ze strony pracowników wskazanego podmiotu.
UPD – czyli Urzędowe Poświadczenie Dostarczenia
Kierowane jest do osoby fizycznej (użytkownika sprawy) zawierające prośbę złożenia podpisu elektronicznego odbiorcy oraz podanie daty. Po podpisaniu i wysłaniu komunikatu UDP.xml otrzymamy w postaci elektronicznej pismo z urzędu (odpowiedź na nasz wniosek).
WAŻNE: Dany urząd czy instytucja ma prawo wyboru jaki dokument UPO, UPP czy UPD do nas zostanie wysłany. Wato pamiętać, że urząd/instytucja nie ma obowiązku wysłania UPO, UPD i UPP. Nie zdziwmy się jak wysyłając wnioski/pisma w postaci elektronicznej nie otrzymamy żadnego potwierdzenia.
Jeden komentarz do „Co oznacza i czym się różni UPO, UPP i UPD”
Te informacje są już nie aktualne z tymi obowiązkami:
https://sip.lex.pl/akty-prawne/dzu-dziennik-ustaw/sporzadzanie-i-doreczanie-dokumentow-elektronicznych-oraz-17735278
Możliwość komentowania została wyłączona.