Jak podpisać e-deklarację na postawie pdf pobranego z portalu Ministerstwa Finansów
Coraz częściej Urzędy Skarbowe wymagają wysyłania deklaracji drogą elektroniczną. Rozliczanie PITów rocznych dla osób fizycznych to żaden problem - od dłuższego czasu można było rozliczać się nie mając podpisu kwalifikowanego, do weryfikacji potrzebny był dochód z ubiegłego roku. Sytuacja zmienia się dla przedsiębiorstw, tutaj coraz częściej pojawia się wymóg korzystania z podpisu elektronicznego kwalifikowanego.
Mając wybrany formularz interaktywny czyli e-deklarację w formacie PDF należy zapisać formularz na komputerze. Następnie sprawdzić czy Adobe Acrobat (nic innego tylko otworzyć nasz formularz) mamy opcję E-Deklaracje. Z automatu jest wypełnij i podpisz - jednak to nie wystarczy do podpisania e-deklaracji.
W sytuacji kiedy dostępna jest tylko opcja wypełnij i podpisz, należy zainstalować wtyczkę (plug-in). Jest ona niezbędna do wysyłania drogą elektroniczną dokumentów podatkowych, wypełnianych w interaktywnych formularzach w formacie PDF.
Po zainstalowaniu wtyczki zauważymy, że pojawiło nam się dodatkowy przycisk E-Deklaracje.
Po kliknięciu na przycisk E-Deklarację pojawia się możliwość podpisania i wysłania e-deklaracji.
WAŻNE:
Jeżeli po raz pierwszy składacie e-deklaracje w wersji elektronicznej należy pamiętać o zgłoszeniu UPL1 - pełnomocnictwo do podpisywania deklaracji składanej za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Brak tego pełnomocnictwa uniemożliwia wysyłanie e-deklaracji.