Profil Zaufany

Zmiana numeru telefonu w profilu zaufanym podczas COVID-19

Zmiana numeru telefonu w profilu to jeden z najciekawszych tematów na tej stronie. Często piszecie i dzwonicie z pytaniami co zrobić w przypadku braku dostępu do podanego w Profilu Zaufanym numeru telefonu. Przed pandemią zmiana numeru wiązała się z wizytą w Punkcie Potwierdzającym w celu unieważnienia dotychczasowego i założenia nowego profilu z aktualnymi danymi (tj. numerem telefonu). 

Jak postąpić w sytuacji, kiedy urzędy pracują hybrydowo i ograniczają ilość klientów? 
Na stronie pz.gov.pl pojawiła się możliwość potwierdzania tożsamości online tzn podczas rozmowy video z urzędnikiem. W ten sposób można tylko założyć nowy profil i będzie on tzw. profilem tymczasowym.
A skoro można potwierdzić swoją tożsamość online to może uda się także numer telefonu? Z informacji uzyskanych od Was –  wiem, że jest taka możliwość!

Co zrobić aby zmienić numer?

W dobie COVID-19 pojawiła się możliwość zmiany numeru poprzez kontakt z Centralnym Ośrodkiem Informatyki (Service Desk):

    • Telefon: + 48 (42) 253 54 50 czynny pn. – pt. w godzinach 7:00 – 18:00
    • Adres e-mail: pz-pomoc@coi.gov.pl

Zgłoszenia wysyłane drogą elektroniczną na adres e-mail: pz-pomoc@coi.gov.pl powinny zawierać minimum informacji umożliwiających sprawną obsługę:

  1. Dane kontaktowe (Imię, Nazwisko i/lub instytucja, prawidłowy adres e-mail, nr telefonu)
  2. Temat wiadomości: Profil Zaufany
  3. Login Użytkownika: np.: „Użytkownik_pz”
  4. Podać zarówno stary jak i nowy numer telefonu

Dla już zgłoszonych spraw otrzymacie numer zgłoszenia umieszczony na początku tematu wiadomości e-mail.

Pamiętajcie! Prawidłowy numer telefonu jest bardzo ważny – dzięki niemu otrzymujemy SMS kody pozwalające na naszą autoryzację.