Profil Zaufany: prawidłowa rejestracja oraz zmiana numeru telefonu

Profil Zaufany: rejestracja nowego użytkownika i zmiana numeru telefonu

Prowadząc szkolenia nt ePUAPu, zdobyłyśmy dodatkową wiedzę, która pozwala nam jeszcze lepiej zrozumieć zasady działania platformy ePUAP oraz Profilu Zaufanego. Zdobytą wiedzą dzielimy się abyście nie musieli tracić swojego czasu na metody prób i błędów jak korzystać z Profilu Zaufanego.

Wypełnienie formularza ZAREJESTRUJ SIĘ na platformie ePUAP

Formularz nie jest skomplikowany, jednak zdarzają się sytuacje, że pomimo prawidłowo złożonego formularza i potwierdzonego SMS kodem, nasz wniosek nie zostanie zaakceptowany w Punkcie Potwierdzającym. Dlatego warto wiedzieć jak prawidłowo wypełnić formularz:

  • Pola imiona, nazwisko MUSZĄ BYĆ wypełnione jak w nazwie własnej np. Kowalski, napisanie nazwiska bądź imienia małymi literami powoduje odrzucenie wniosku.
  • nazwisko bądź imię zawierające obcojęzyczne znaki dialektyczne tzn: á, ë, Ď, O, u, ű MUSI BYĆ napisane dużymi / drukowanymi literami tj. MÜLLER. Pisząc imię bądź nazwisko drukowanymi literami mamy pewność, że nasz wniosek zostanie poprawnie przyjęty przez system ePUAP,
  • obcokrajowiec może otrzymać Profil Zaufany, w przypadku kiedy posiada numer PESEL, a do weryfikacji tożsamości pokaże: dokument o nadaniu numeru Pesel z Urzędu Wojewódzkiego.

Zmiana numeru telefonu w Profilu Zaufanym

Dokonanie zmian numeru telefonu jest możliwe tylko wtedy, kiedy posiadamy obecny numer telefonu (ten, który jest podany w Profilu Zaufanym) oraz ten, który chcemy podać do Profilu Zaufanego. Bez posiadania dwóch numerów telefonu nie uda nam się dokonać zmian w Profilu Zaufanym – związane jest to z tym, że otrzymujemy dwa kody autoryzacyjne – na stary oraz nowy numer telefonu. Automatycznie zmieniając numer telefonu, przedłuża nam się ważność Profilu Zaufanego.

Dokonanie zmiany numeru:
⇒ logujemy się na Profil Zaufany,
⇒ wybieramy zakładkę mój profil zaufany,
⇒ klikamy przedłóż ważność i postępujemy zgodnie z wytycznymi na stronie.

W przypadku kiedy nie mamy dostępu do dwóch numerów telefonu, pozostaje nam tylko opcja unieważnienia Profilu Zaufanego i założenie nowego profilu z aktualnymi danymi (tzn telefonem).

7 komentarzy do „Profil Zaufany: prawidłowa rejestracja oraz zmiana numeru telefonu

  1. MAM PROBLEM Z TA BEZNADZIEJNA PLATFORMA ePUAP DLA PRZYKLADU CHCA ZLOZYC WNIOSEK O WYMELDOWANIE Z ZAGRANICZNYM NUMEREM TELEFONU SYSTEM NON-STOP WYRZUCA „PODAJ POPRAWNY NUMER KIERUNKOWY +44 DLA UK” JAKOS DOSTAJE SMS PODWIERDZAJACE LOGOWANIE DO PROFILU ALE ZLOZENIE PRZEZ TEN PORTAL CZEGOKOWLIEK GRANICZY Z CUDEM

    OCZYWISCIE SUPPORT NIE ISTNIEJE JAK TO W POLSKIM URZEDZIE PIS

    1. Witam , mam to samo , chce złożyć wniosek o uzyskanie zaświadczenia o stanie cywilnym , i cały czas mi wywala ”Podaj poprawny numer kierunkowy”
      Podawałem numer polski i zagraniczny i cały czas wyskakuje ten komunikat 🙁 pisałem do supportu ale zero odpowiedzi… Bardzo mi potrzebne te zaświadczenie a nie mogę nic zrobić 🙁

  2. Nie mam już starego nr telefonu. Mam nowy. Wg informacji tutaj zawartych i pomocy na infolinii, aby zmienić nr muszę unieważnić profil zaufany i potem utworzyć nowy, ale klikając „usuń konto” każą mi potwierdzić usunięcie konta SMS kodem wysłanym na stary nr tel… Czy ta sytuacja w ogóle ma jakieś wyjście?

  3. Jak mogę zmienić nr tel na profilu zaufanym jak nie posiadam juz starego nr telefonu zeby wpisać kod autoryzacyjny

    1. Jak się nie posiada starego numeru telefonu, należy profil unieważnić i złożyć nowy wniosek o nowy profil zaufany. A nowy profil potwierdzić np w punkcie potwierdzającym.

  4. Mam inny problem. Zmienilem nr w profilu zaufanym. JEdnak podczas logowania nie przychodzą mi emsy z kodami ….bo mam inny aparat telefoniczny. Musze przeczucic karte do starego telefonu. jak moge to zmienic?

    1. Hmm, ciężko powiedzieć, z czego wynika, nie spotkałam się jeszcze z taką sytuacją. Jak znajdziesz się przyczyna, proszę napisz z czego to wynikało.

Możliwość komentowania została wyłączona.