podpis elektroniczny kwalifikowany

Jak podpisać e-deklarację w pdf za pomocą podpisu elektronicznego?

Coraz częściej Urzędy Skarbowe wymagają wysyłania deklaracji drogą elektroniczną. Rozliczanie PITów rocznych dla osób fizycznych to żaden problem – od dłuższego czasu można było rozliczać się nie mając podpisu kwalifikowanego, do weryfikacji potrzebny był dochód z ubiegłego roku.  Sytuacja  zmienia się dla przedsiębiorstw, tutaj  coraz częściej pojawia się wymóg korzystania z podpisu elektronicznego kwalifikowanego.

Instrukcja krok po kroku jak podpisać e-deklarację na podstawie pdf pobranego z portalu Ministerstwa Finansów.

Mając wybrany formularz interaktywny czyli e-deklarację w formacie PDF należy zapisać formularz na komputerze. Następnie sprawdzić czy Adobe Acrobat (nic innego tylko otworzyć nasz formularz) mamy opcję E-Deklaracje. Z automatu jest wypełnij i podpisz – jednak to nie wystarczy do podpisania e-deklaracji.

wypełnij i podpisz

W sytuacji kiedy dostępna jest tylko opcja wypełnij i podpisz, należy zainstalować wtyczkę (plug-in).  Jest ona niezbędna do wysyłania drogą elektroniczną dokumentów podatkowych, wypełnianych w interaktywnych formularzach w formacie PDF.

wtyczka (plug-in)

Po zainstalowaniu wtyczki zauważymy, że pojawiło nam się dodatkowy przycisk E-Deklaracje.

e-deklaracje

Po kliknięciu na przycisk E-Deklarację pojawia się możliwość podpisania i wysłania e-deklaracji.

WAŻNE:

Jeżeli po raz pierwszy składacie e-deklaracje w wersji elektronicznej należy pamiętać o zgłoszeniu UPL1 – pełnomocnictwo do podpisywania deklaracji składanej za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Brak tego pełnomocnictwa uniemożliwia wysyłanie e-deklaracji.